Bugatti in joint-venture met Porsche en Rimac en ander snel autonieuws.
Porsche en de Kroatische constructeur Rimac Automobili hebben een joint-venture gesloten waaronder ook Bugatti huisvest. Rimac heeft 55 % van de aandelen, Porsche 45 %. De hoofdzetel van Bugatti blijft in het Franse Molsheim, waar het al sinds 1909 huist.
Volkswagen laat de nieuwe Polo GTI op de mensheid los. Met 207 pk onder de kap en een digitale cockpit wil de Polo GTI zijn plaats opeisen in het steeds dunner wordende segment. De eerste Polo GTI dateert al van 1998. Hij was de opvolger van de Polo G40!
Abarth schudt nog eens een speciale versie van de 500 uit de mouw. De 695 Esseesse zal in een oplage van 1390 stuks worden gebouwd: 695 exemplaren in de kleur Nero Scorpione en evenveel stuks in het Grigio Campovolo. Onder de kap zit 180 pk, goed voor een spurtje van 0 naar 100 km/u in 6,7 seconden en een top van 225 km/u.
De Urbanaut toont hoe Mini de auto van de toekomst ziet: autonoom en elektrisch! Voor de fans van de oude Mini, de man naast de auto is ontwerper Oliver Heilmer. Zo weten jullie wie jullie moeten feliciteren. Of met tomaten bekogelen.
Ook bij Volvo staat de toekomst onder stroom. Net als de designafdeling vandaag, te oordelen aan het aantal ontwerpen en concepten dat er de laatste tijd op ons afkomt. Dit moet de opvolger van de XC90 worden. En ligt het aan ons wanneer we er een heel klein beetje Renault Espace in zien?
Om te eindigen nog een echte auto. De Porsche Cayenne Turbo GT is de strafste Cayenne van de familie. Met 640 pk zet hij maar eventjes 90 pk meer op de weg dan de op zich al niet kinderachtige Cayenne Turbo. Deze versie, die alleen in de coupé-uitvoering bestaat, haalt een top van 300 km/u en schiet in 3,3 seconden van 0 naar 100 km/u.